מרן שר התורה: "אם היו יודעים שהתפילות בציבור מגנות היו מוצאים פיתרון"

איתי גדסי No Comments on מרן שר התורה: "אם היו יודעים שהתפילות בציבור מגנות היו מוצאים פיתרון"

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי התבטא בכאב על איסור קיום מניינים ולימוד תורה בציבור והבהיר:
"התורה ציוותה עלינו לשמור על עצמנו עוד לפני שהם המציאו את החוקים שלהם". מנהלי מוסדות התורה מגבשים פתרון לחזרה לשגרה בצורה זהירה ובטוחה

Rabbi Chaim Kanievsky seen at his home in the city of Bnei Brak as his celebrating his 92nd birthday, on January 11, 2019. Photo by Shlomi Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ?? ???? ???????? ?????? ????? ???? ??? ???? ??? ??? ????? צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בביטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן' מתפרסמים היום (שישי) דבריו רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי על קיום סדרי הלימוד בהיכלי התורה, בישיבות ובת"תים לצד התבטאותו מתוך כאב על האיסור לקיים מנייני תפילה.

בידיעה נכתב כי במענה לפנייתם של מרביצי התורה, ראשי הישיבות ומנהלי מוסדות החינוך שהועברה לרשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א לקראת פתיחת זמן קיץ, התבטא מתוך כאב מרן שליט"א ואמר:

"התורה ציוותה עלינו לשמור על עצמנו עוד לפני שהם המציאו את החוקים שלהם, אבל אם הם היו יודעים כמה התורה והתפילות בציבור מגנא ומצלא, היו מוצאים פתרון שנצליח לעשות את זה בלי להיכנס לסכנה".

יתד נאמן מציין כי לאור הדברים הברורים, הביעו אמש ראשי הישיבות ומנהלי המוסדות דרישה נחרצת, לקדם את הדרך הטובה ביותר לקיים את סדרי הלימוד בהיכלי התורה הישיבות הגדולות והקטנות, במוסדות הת"תים ובמוסדות הקירוב.

יצויין כי אמש בשיעור מיוחד שהעביר נשיא מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין אמר למחנכים, "המצב הוא כעת שאי אפשר ללמוד בישיבות ובחדרים (תלמודי תורה). יש תקווה שימצא פתרון אך בינתיים אין וצריך ללמוד בבית. המלמדים ילמדו דרך הטלפון עם התלמידים ויהיו בקשר עם ההורים".

עוד הוסיף מרן כי "לגבי הישיבות יש תקווה גדולה למצוא פתרון ולגבי החדרים עדיין אין אבל יתכן שיהיה".

צילום: פלאש90


0 תגובות